Alternatief voor ontsluiting door Oosterhamriktracé

on

Ons buurtoverleg heeft in samenwerking met de bewonersorganisatie Oosterpark en de Woonschepen Oosterhamrikkanaal een alternatief voorstel gedaan voor een ontsluiting van de ring door het Oosterhamriktracé.

Het alternatief betreft een vergunning-systeem voor de busbaan, zodat deze ook gebruikt kan worden voor bestemmingsvrachtverkeer van en naar het UMCG. Tevens wordt een fietsverbinding voorgesteld.

Overig verkeer kan dan parkeren op het P&R-terrein bij Kardinge en met de fiets de binnenstad bereiken. Het alternatief is veel minder belastend voor onze wijken dan de door de gemeente voorgestelde ontsluiting voor al het verkeer. Daarnaast biedt het ook de stad verschillende voordelen boven de ontsluiting voor al het autoverkeer.

Zie hier de brief: voorstel voor een alternatief

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Joost van Buiten schreef:

    Brief ok.
    Maar er moeten ook gesproken worden over keiharde garanties o.a. Met betrekking tot parkeren, sluipverkeer, middelen om andere negatieve neveneffecten te voorkomen.
    De verbazing is er ook over het ontbreken van de optie waarbij de busbaan wordt doorgetrokken naar de Bloemsingel en het autoverkeer wordt gespreid over de zuidzijde van de oh-kade en de vinkenstraa.
    Verder vind ik dat de bestuurders met name De Rook de noodzaak van de ontsluiting mag/moet komen toelichten aan de bewoners in de afzonderlijke buurten. Hij bezoekt wel de belanghebbende partij UMCG,doch mijdt de buurt.
    Slappe hap!

    Groet,
    Joost

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *